Pelik tapi Benar.......

I was attending this international course – it seems that DBP has done a great job, as the course was conducted in Bahasa Melayu! It was amazing to see the participants from Europe and other Asian countries listen attentively to the lecture. Pelik tapi benar.
Tiba-tiba terdengar emcee
buat pengumuman yang VVIP hampir tiba untuk upacara perasmian. Masalahnya tempat laluan masuk tu penuh sesak dengan budak-budak yang tak tau dari mana datangnya (Bukan ke nie program ala2 korporat?). Walaupun ini bukanlah program ofis aKu bekerja, dengan rasa tanggungjawab dan semangat sebagai ‘usherette’ pencen, aKu pun suruh ler budak-budak tu ke tepi untuk beri laluan. Dah gitu, bertempiaran ler budak-budak tu, kesian...
The organizer was nowhere to be seen. Teruk betul. So dengan rasa tanggungjawab, aKu pun keluar untuk sambut tu. BTW he’s one of the top leaders in this country, but as I tend to keep this blog as neutral ~ apolitical, let’s call him Mr. MP je.

I could tell that he was glad to see someone approaching him as he was termangu-mangu di luar dewan tu. Dengan semangat ‘usherette’ yang unggul, saya terus approach Mr. MP dengan huluran salam dan senyuman mesra…siap cium tangan lagi..macam drama di pagi raya.

For those yang tidak tahu, in my place of work, kami memang indirectly ter/dilatih untuk kerja-kerja sambutan macam nie, ala2 pramugari gitu tapi takler syarat pinggang kena bawah 25”, tinggi kena 5’6” ke atas - kalau macam tu yours truly dah lama kena reject! Asalkan presentable
dah kira ok!
Back to cerita tadi, yang pelik tu Mr. MP tak lepaskan tangan aKu sejak bersalaman tadi. Pelik tapi benar. Pulak dah.. Then
dia pulak yang tarik tangan aKu menuju ke Dewan. Pelik tapi benar. Bertambah pelik bila interior dalam dewan tu dah bertukar. Dewan dah macam dalam Istana dan orang di dalamnya pun siap pakai Baju Melayu hitam…hairan...

Suasanaya sebijik macam yang kita tengok dalam berita masa majlis pelantikan pembesar negeri. Memang pun hari tu Mr. MP angkat sumpah jawatan...
But I was not sure whether his appointment was controversial like some of the states.

Perhaps that was why he tagged me along- to be in that ceremony as well.
Pemberi semangat? Sumber inspirasi? (Perasan sungguh!)Since Mr. MP dah menuju ke his designated seat, aKu pulak yang termangu-mangu cari seat. Watak usherette dah tamat, I was one of the guest pulak- honorable lak tu…hehehe. Pelik tapi benar.But instead of feeling great, I felt very down and out of place. Yelah all the other ladies sungguh elegant dengan baju2 nya but ntah kenapa I had chose to wear a very humble kurung on that day.

Of course all eyes were on me…maklumlah datang dengan bos depa! But as I mentioned before, my baju humble sangat, kain beli kat Arked Jalan TAR...nak duduk atas kerusi tu pun malu-malu. At last there was this one elegant lady (tapi pangkat makcik ler!) dalam nada sinis told this to me,
"Boleh ler duduk kat kerusi tu!” Demi kesetiaan pada Mr. MP, aKu pun duduk and ikuti majlis hingga tamat....pelik tapi benar!
Itu ler kisah pelik tapi benar berlaku pada aKu ---> tapi dalam mimpi ler!!!
Tapi mimpi tu memang macam real especially part2 keurusetiaan tu. Sama je perasaannya masa kejadian sebenar. Mungkin ini adalah side effect sebab right now we’re in a middle of organizing this event. Dengan adrenaline rush and kerisauan takut terbuat salah sampai termimpi2 kot! And one thing for sure, aKu memang tension dengan baju yamg aKu pakai hari Selasa lepas a.k.a. baju humble yang mention tadi…agaknyer sebab tu kot bab baju masuk dalam mimpi juga!

Comments

adzsha said…
wah!!!!!!!

aku igt true story...dedikasi betul sampai terbawa-bawa dlm mimpi..
Anonymous said…
Start Mr.MP pegang tangan tak nak lepas tu....huh, nadeem mesti mimpi punya la... nasib baik aku tak tertipu macam budak sorang tu...hahhaha

ko memang berdedikasi.
Nadym said…
Lin & Raject, kalau nie true story ramai ler wanita Malaysia nie yg jealous dgn aku hehehe...Yg smpai termimpi nie bukan sbb dedikasi, tp terlalu takut terbuat salah je...
@nannoor said…
aku pun hampir2 nak percaya. ingatkan real. hehe
@nannoor said…
nadeema, i dont know how to reach you except tru this blog since i dont have ur hp nom.
we, our batch spm98 will be having a small 'get-together' event on 1st May, Thursday at Restoren Puteri, Sg penchala. If u interested to join, just let me know & i'll count u in.
more info? email at farahfn[at]gmail.com.
btw, r u registered with circles99??
rawsktar said…
poyo giler!!bersungguh-sungguh aku baca tau!!!!!!!!!